Followers

Facebook Comments

Sunday, August 28, 2011

RASA SAYANG



Bila kita sayang orang tu,

Kita tunggu dia lama pun takpa,

Tapi bila dia tunggu kita? Dia marah2...

Hati kata, "ala adatlah ada yg tunggu & menunggu" ...


Bila kita sayang orang tu,

Kita tak tido pun takpa layan dia yang bosan,

Tapi bila kita bosan,ada dia layan kita???

Hati kata, "takpa dia busy kot" ...


Bila kita sayang orang tu,

Kita gaduh ngan dia, kita diam ja...

Tapi dia heboh 1 dunia,

Hati kata, "takpa, dia tention tu" ...



Bila kita sayang orang tu,

Kita call nak cakap ngan dia,

Tapi dia bagi phone kat orang lain atau matikan,

Bila jadi cam tu, takpa...

Hati kata, "takpa, layan ja..kawan dia kawan kita juga" ...



Bila kita sayang orang tu,

Kita bercerita ngan dia, cerita nan tunggul ag baik.



Tapi, bila dia bercerita ngan kita??

Kita dengar, sepatah2 kita kena ingat.

Kalau tak ingat, kita kena marah.

Hati kata, "takpa, sayang lah katakn" ...



Bila kita sayang orang tu,

Kita & dia lapar,

Tapi kita bagi semua roti kita kat dia,

Hati kata, "ala jaga lah hati dia, cian dia" ...



Bila kita sayang orang tu,

Kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih,

Tapi bila kita letih, dia suruh juga layan dia bila dia bosan,

Adil ke???

Hati kata, "ala bukan slalu pun" ...



Bila kita sayang orang tu,

Kita jadi cam orang gila dengar dia sakit,

Tapi bila kita sakit,

Dia siap kuar ngan kawan2 dia meraikan hari kesakitan kita,

Hati kata, "takpa, takkan dia nak berkepit ngan kita 24 jam" ...



Bila kita sayang orang tu,

Kita tak pernah pentingkan diri sendiri,

Tapi dia hipokrit tahap gaban,

Hati kata, "takpa, dia memang macam tu kena lah terima" ...



Bila kita sayang orang tu,

Kita sayang nak tinggal kan dia selama-lamanya,

Tapi dia tak tau kita berdepan dengan maut,

Walaupun kita sakit, dia kata kita sakit biasa-biasa je, jangan mengarot,

Hati kata, "macam mana lah dia bila kita tak ada, mesti dia happy" ...



Bila kita sayang orang tu,

Kita tak sanggup tengok orang dia menderita,

Tapi dia tak pernah hargai diri kita,

Hati kata, "tau tak betapa kita sayang kat dia" ...?



Bila kita sayang orang tu,

Kita sanggup tinggal kan dia selama-lamanya untuk dia bahagia,

Tapi, adakah dia tau pengorbanan kita?

Hati kata, "takpa, janji dia bahagia" ...





DAN...

Bila kita dah tinggalkan dia selama-lamanya,

Dia datang ziarah pusara kita,

Dia kata dia mintak maaf sebab pernah mengata kita..

Dia mintak maaf sebab pernah buat kita tunggu dia,

Dia mintak maaf sebab pernah paksa kita layan dia time bosan,

Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dunia salah kita,

Dia mintak maaf sebab pernah tak hirau kan call kita,

Dia mintak maaf sebab pernah tak dengar luahan hati kita,

Dia mintak maaf sebab pernah buat kita kelaparan sebab dia,

Dia mintak maaf sebab pernah ganggu waktu rehat kita,

Dia mintak maaf sebab tak pernah hiraukan sakit kita,

Dia mintak maaf sebab pernah pentingkan diri sendiri,

Dia mintak maaf sebab pernah tengok penderitaan kita...


Namun semua telah terlambat,,

Hargailah orang-orang yang kita sayang...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

autumn

autumn

snow

snow

INTERNATIONAL