Followers

Facebook Comments

Monday, August 1, 2011

Meniti Hidup di bulan RAMADHAN


RAMADHAN 2011... Uh ah... kali ini ade la sket sebuah cerita.. haha... Lame gak aku bulan puase muncul... perasaan??? wallahu'alam... Gembira campur2 taw... ngee~

Bazaar Ramadhan... mencuci mata je tengok makanan bebanyak tuh... kadang2 jadi bulat... ade2 je kuih yg sedap manis gitu... haha... puase mengajarku erti kesabaran.. haaa... sabar2 la ye... jangan terlepas sudah... ngih3x...

Tahun ini... Alhamdulillah tahun ni aku dapat gak berpuasa di kampung... sebelum ni selalu puasa di kampus UiTM Puncak Alam je... meniti hidup di bulan puasa bersama rakan2 seperjuanganku... macam2 kisah la... tapi rindu la nak berbuka puasa kat kampus... aku dan rakan2 serumah dapat berbuka bersama2... dok share2 lagi makanan kan... sambil gurau senda ntah pape... giler2 je budak rumah aku dulu...

Sahur... dulu kat kampus jarang bersahur... gara2 tido lewat 2 pagi.. alang2 sahur la skali... haha... jimat masa... pastu?? layan la katil aku tuh... krohhhhhhh... zzzzzzzzz... bile bangon esok paginye... cepat2 bersiap nk gi kuliah... mata2 sepet aku ntah mamai lagi kot time tuh... kakakakaka... (nasib bek taik mata aku xde weyh)...

Kampungku... berpuasa kat kampung tak terasa sangat kepenatannya... tenang je hatiku ini... kat kampung ni Alhamdulillah selalu aku luangkan masa pergi ke surau... melaksanakan ibadah terawih bersama ayah dan bonda secara berjemaah di surau kampung aku... tak la terasa sunyi sangat kan... berbeza lak kat kampus... jarang2 aku gi surau... ade la skali 2 kali aku gi terawih... hari len x dapat gi sebab assignment dan test... huhu... (hari minggu je free)

Indahnya Ramadhan... semua org bercerita pasal bulan puase... ada macam2 ragam... macam2 cerita... itulah rakan2 aku kat facebook... penuh 1 page wall aku cerita puase... Alhamdulillah... kan bagus selalu mcm nih... nanti agama lain pun membaca dan melihat keindahan Islam di samping kita menjalani ibadah puasa kan... good job!

Rezeki... Alhamdulillah... keluargaku dimurahkan rezeki... kenapa??? haaa... tak yah citer lah.. semua tu pemberian Allah... tanpa aku sedari ia berlaku pasti ada hikmahnya... bukan nak riak tapi kita saling mengingati apakah segala yg kita dapat hari ini, semalam dan hari esok semua rezeki Allah yang berikan... namun... kesedihan aku tetap ada juga... aku cuma mampu terdiam dan melupakannya... Allah Maha Mengetahui... Wallahu'alam~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

autumn

autumn

snow

snow

INTERNATIONAL