Followers

Facebook Comments

Tuesday, August 23, 2011

PELIHARAANKU




Kasih sayang dengan makhluk lain ciptaan Yang Maha Esa adalah sangat besar ertinya... Di saat dia mencari ibunya yang hilang tidak kelihatan... Sesuap cebisan ikan diberi sebagai pengisi perut serta titisan susu untuk menghilangkan dahaga. Anak kecil ini dahagakan kasih sayang kedua-dua ibu bapanya... Apa salahnya kita menjadi pengganti dan berkongsi kasih sayang itu untuk haiwan peliharaan kita...

Wow!!! dapat anak kucing beb!!! 2 ekor.. sume putih... jakun aku melihatnya... mane aku dapat??? ayah aku yang dapat la... hehe... ayah aku terjumpe anak kucing nih... berkeliaran je... tak tahu la anak kucing mane... kesian jugak tengok... macam anak kelaparan je... hati kita terasa ingin menjaga pula...

Teringat pula kisah kucing2 aku sebelum ni... Memang banyak kucing dah aku bela.. sampai bosan da aku bela.. haha... tapi bile dah xde kucing.. mule la rase nak bela kucing la plak.. (jgn bela anjing suda)... haha... bukan ape, payah giler jaga kalau kita tak ade kat rumah.. sape la nak bagi kucing makan??? hurm... (rase tak tenang la plak)... ye tak????

Kucing2 kampong... aku tak layan lah... haha... nak tau kucing kampong cane??? mata dier warna coklat... hahaha... itu versi Malaysia punye la... kalau kucing bermata biru.. kire macam versi omputih punye gitu la.. haha.. aku suke kucing bermata biru... kekeke... kalau kucing kaler mata len plak.. ak x pasti la pula... mata merah mungkin kucing cina kot... kucing bermata hijau kucing spanyol kot... (eh??? ade2 je aku reka fakta aku sendiri).. hahaha... ^.^

Kegunaan??? kucing nih baru nak start nak jage... kalau da besar.. bule la serang tikus2 rumah aku nih... (membanteraskan kecing tikus)... hahaha.. tapi payah jugak kalau ade kucing ganas sgt... bile dah besau panjang... da tak comel la pulak... mcm gemok dan membosankan... haha... kalau kcuing masih baby lagi... weee... sukenye aku....mo picit habes2... phew~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

autumn

autumn

snow

snow

INTERNATIONAL