Followers

Facebook Comments

Wednesday, August 3, 2011

INDAHNYA DUNIA HANYA SEMENTARA


Kicauan burung membangkitkan aku dari lamunan, tersentak dek jam yg menunjukkan angka 7, aku bingkas bangun dari kamar tidurku. Ku amati ke luar jendela, kecerahan langit berarak mendung, umpama malam tadi sang kodok berpesta memanggil hujan di pagi hening ini. Adakan hujan akan turun??... awan memang larat menebal dan seakan mahu melimpahkan isi kandungnya... Rahmat dari Tuhan pencipta alam.

Anak mataku melilau. Ada biasan cahaya pada mata hitamku. Oh, sedang berada di depan laptop. Sesekali bibirku menguntum senyuman. Entah apalah yang mengusik hatiku. Sesekali juga aku tunduk memandang keyboard, mengetuk-ngetuk aksara-aksara pada papan kekunci, kembali memandang skrin dan disudahi dengan ketukan hujung jari hantu pada kekunci paling lebar; ‘ENTER’.

FACEBOOK... temanku di kala aku kebosanan. Menghiasi segala hidupku. Aku melihat setiap "notification" bagaikan tak pernah dibuka. Melambak setiap kali aku me-login laman interaksi ini. Pelbagai suasana baru aku terima. Sahabat baru dan komen baru. Penyeri hidupku di saat aku memerlukan...

ASMA Allah... bermain di pendengaranku di pagi ini. Mengapa? Sekadar mencari ketenangan yang dicari. Kedengaran suara ibuku memekik untuk memujukku mandi. Berat hati ini untuk mandi terlalu awal. Kesejukan air dapat aku gambarkan ketika ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

autumn

autumn

snow

snow

INTERNATIONAL