Followers

Facebook Comments

Sunday, January 30, 2011

DI MANAKAH harusku CARI GANTI



adoiyai... di manakah harusku cari ganti... haha... hot tak topik aku post nih??? ngeee~ haa.. nak tau citer nye??? meh duduk diam dan dengarlah isi hatiku... (cehhh... mengade2 tol aku)... hahaha...

SATU hari terfikir... Nak cari pengganti diri... yang mewarnai kehidupan... aku cuba untuk undur diri... tanpaku memikirkan kesannya pada org di sekelilingku... aku cuba untuk menjauhkan apa yang telah aku capai hari ini dan esok... kalaulah aku diberi banyak masa untuk memilih jalan hidupku yang penuh dengan ketidakpastian ini... aku mohon diberi satu jalan yang lebih baik untukku...

KEMATANGAN diri... diakui aku merasai kelainan pada diriku... aku seolah-olah tidak seperti dulu lagi... kadang2 aku kurang bersuara dan tidak seperti dulu lagi... andai diriku sudah berubah, apakan dayaku untuk mengubah takdir hidupku pula... di depan mataku hanya 2 jalan... kini jalan manakah harusku lalui... (tunduk seketika)... fiuhhhh~

GELORA kehidupan... setiap post aku selalu menceritakan kehidupan seharianku... kerana ini adalah sebenar2nya aku lalui di masa ini... andai kata aku tiada di dunia, kenangan ku masih hidup lagi di dunia ini... ada sebabnya aku menghasilkan blog ku yang serba sederhana ini... kenangan manis dan pahit, akan ku kongsikan, namun tidak semua aku harus kongsikan...

BISIKAN doa istikarahku:

"Ya Allah
Aku memohon petunjuk memilih yang baik dalam pengetahuanMU, aku mohon ditakdirkan yang baik dengan kudratMU, aku mengharapkan kurniaMU yang besar. Engkau Maha Kuasa dan aku adalah hambaMU yang jahil.Engkau Maha Mengetahui semua yang ghaib dan yang tersembunyi.

Ya Allah
Jika dalam pengetahuanMU adalah baik bagiku dan bagi agamaku, baik bagi kehidupanku sekarang dan masa akan datang, takdirkanlah dan mudahkanlah bagiku kemudian, berilah aku berkah daripadanya. Tetapi jika dalam ilmuMU akan membawa bencana bagiku dan membawa akibat dalam kehidupanku baik sekarang ataupun pada masa akan datang, jauhkanlah ia daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya. Semoga Engkau takdirkan aku pada yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas setiap sesuatu..."

DOA inilah aku selalu amalkan... mungkin lambat lagi bagiku untuk mengetahui jawapannya... tetapi... setiap kejadian ada sebabnya... setiap perkara ada hikmahnya... Aku berterima kasih pada seorang pensyarahku kerana sudi meluangkan masa untuk mendengar keluhanku... Pelbagai panduan hidup dikongsi untukku... bukanlah aku tidak tahu berdikari, namun aku tidak pasti akan keputusan yang aku fikirkan...

##############################################################

ANDAI HARI ESOK... ubah segala2nya.... membina cahaya baru... indahnya taman tasik Shah Alam... suasana romantik... menenangkan... tersenyum seorang diri sambil termenung... wahhhhhhhhhhh.... bestnye...... mahu saja aku terjun.... berkayak....

TAMAN 4 MUSIM... ronda2 jugak... jalan2 la jugak... hehe.... Alhamdulillah... tekanan sedikit banyak berkurang... thanks sahabat2ku yang sudi membawaku ke tempat yg tak pernahku pergi... masa banyak dihabiskan untuk merasai kenikmatan dan keindahan ciptaanNYA... masa mengunjungi musim sejuk... uh... tak dapat menahan kesejukan itu.... menggigil seluruh anggota badanku... namun, ada kesempatan untuk bergambar sebagai kenanganku.... boleh ku jadikan ia satu memori hidupku... =)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

autumn

autumn

snow

snow

INTERNATIONAL