Followers

Facebook Comments

Thursday, October 21, 2010

PROGRAM MESRA SISWA "SECEBIS KENANGAN SEGUNUNG HARAPAN"





Tarikh: 17 Oktober 2010
Tempat: Pemulihan Dalam Komuniti Sungai Buloh, Paya Jaras, Sungai Buloh

Tersentuh seketika melihat kedatangan insan2 istimewa melangkah masuk ke ke pusat jagaan warga istimewa... Sukar ku gambarkan bagaimana perasaan ku ketika itu... perasaan ku bercampur baur... sedih... terharu... dan macam lagi aku fikirkan... inilah pengalaman yg dapat aku jadikan sebagai pencetus semangatku untuk teruskan kehidupanku di dunia yang sementara ini....

Sepanjang program khidmat bakti siswa sedang berlangsung, peranan aku hanyalah sekadar jemputan dan pemantau sahaja. Aku memastikan perjalanan program tersebut berjalan dengan lancar. Aku amat berterima kasih kepada warga Persatuan Pemulihan Cara Kerja kerana mempercayai kebolehanku untuk sama2 turun padang membantu program mereka. Meskipun program tersebut kelihatan agak "simple" namun ia sangat bermakna dalam hidupku... tidak pernah aku melihat, menyentuh dan memeluk insan2 senasibku... Namun golongan istimewa ini lebih kronik berbanding diriku ini... Syukur Alhamdulillah... Allah telah tunjukkan aku semangat baru untuk terus kehidupan ini....

Setiap gelak tawa, tangisan dan raungan telah ku dengari di tempat tersebut... Wallahu' alam... Inilah realiti kehidupan yang dapat aku ketahui bahawa bukan mudah untuk menjaga insan2 istimewa... Setiap wajah para ibu bapa, tidak siapa yang tahu perasaan dan kesulitan yang telah mereka alami selama mereka menjaga golongan2 istimewa ini... Alhamdulillah, aku bersyukur ibu bapa ku dapat menjagaku dengan baik sehingga ke hari ini.... amin~

Dalam kepanasan mentari sepanjang hari tersebut, kepenatan dan keletihanku tidak terasa... Aku begitu seronok dapat bersama mereka (warga Persatuan Pemulihan Cara Kerja & warga istimewa)... Mereka telah mengisi masa lapang ku sementara menunggu menjelang peperiksaan akhir semesterku...

Akhir kataku, tidak semua insan yang lahir di dunia ini adalah sempurna... Setiap makhluk ciptaan Allah SWT adalah kelebihan dan kekurangannya... Tanpa kita sedari semua yang berlaku ada hikmahnya... Allah Maha Mengetahui dan Teliti... Hanya Dia sahaja yang menentukan takdir kita di dunia ini mahupun di akhirat... Wallahu'alam...

~coretanku: syukrie~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

autumn

autumn

snow

snow

INTERNATIONAL